عکاسی حرفه ای

  • ۰
  • ۰

اموزشگاه عکاسیدرس نهم: در کار با فلش استاد شوید

photolessons10

بسیاری از عکاسان حرفه‌ای از به کار بردن فلش واهمه دارند ولیکن نور فلش اگر به درستی استفاده شود، عکس شما را با دیگر تصاویر معمولی متمایز می‌کند.

عکاسان حرفه‌ای چهره‌ها و مراسم‌ها، از نور کامل فلش استفاده می‌کنند تا سوژه را زنده کنند، رنگ و درخشش ایجاد می‌کنند و در نهایت با عکس‌های حرفه‌ای خود، فروش خوبی کرده و احتمالاً مشتری بیشتری به دست می‌آورند.

اگر قرار است در مراسمی عکاسی کنید، بهتر است پیشاپیش در استفاده از فلش استاد شوید؛ خوب تمرین کنید و در روز اصلی با اطمینان خاطر از فلش به بهترین شکل بهره ببرید.

درس دهم: عکس‌ها را در اندازه‌ی اصلی بررسی کنید

photolessons11

در بررسی و آماده‌سازی عکس‌ها برای چاپ، اگر یک اشتباه کوچک مرتکب شوید، در نهایت عکس چاپ شده‌ی 20 در 16 اینچی که به عنوان مثال سفارش داده‌اید، اشکالاتی خواهد داشت.

برای اینکه مطمئن شوید هیچ غبار و نقطه‌ی مزاحمی در تصویر باقی نمانده، تمام بخش‌های عکس را در اندازه‌ی 100 درصد بررسی کنید. می‌توانید یک عکس را به چند بخش کوچک‌تر تقسیم کنید و کار را ادامه دهید.

درس یازدهم: از دوربین و متعلقات آن در برابر آب محافظت کنید

photolessons12

تنها اگر سازنده رسماً اعلام کرده باشد که دوربین و لنزی که تهیه کرده‌اید، ضد آب است می‌توانید با خیال راحت در شرایط بد جوی از آن استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است فرض کنید که دوربین و لنز شما کاملاً به آب حساس هستند. ممکن است آب و خاک حتی در حد کم هم یک دوربین خوب را راهی مرکز سرویس کنند.

بسته‌های خاصی برای ضدآب کردن دوربین و لنز وجود دارد ولیکن با یک پلاستیک شفاف که توسط کش روی لنز دوربین کشیده شده و صاف قرار گرفته هم در ضدآب کردن دوربین مفید واقع می‌شود.

شما چه نکات دیگری که با تجربه به دست آمده برای ما و خوانندگان زومیت در ذهن دارید؟



کانون تخصصی آموزش عکاسی مرداد

 

برای  مشاهده آمورش های بیشتر برروی >>آکادمی مرداد<< کلیک کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی